Aveți impresia că strategia dvs. de promovare nu oferă rezultatele dorite? Sau nu sunteți sigur că planul dvs. de promovare media este potrivit? Noi vă putem ajuta cu cele mai bune strategii de promovare, in special cu promovarea la radio. Mai mult, dacă nu aveți in plan și realizarea unui spot radio, riscați să nu beneficiați de toate avantajele unui plan de marketing efficient.

Cum este stabilit prețul unui spot radio?

Cea mai frecventă întrebare care ne este adresată se referă la tarifele unui spot radio. Ceea ce trebuie să știți este faptul că o ofertă pentru publicitate radio depinde de foarte mulți factori. Prețul unui spot radio este influențat de unul sau mai multe aspecte, după cum este dezvăluit mai jos.

Principalii factori care influențează prețul unui spot radio

Principalul factor care afectează un preț pentru promovare radio este numărul persoanelor care vor asculta anunțul dvs. Astfel, o ofertă de promovare radio cu un spot difuzat in timpul dimineții când oamenii sunt în drum spre muncă, va implica un cost mai ridicat in comparație cu un spot radio difuzat noaptea.

Mai mult, difuzarea pe radio este in strânsă relație cu orașul sau zona pe care o acoperă postul de radio ales. Un spot radio difuzat într-un oraș mic va veni cu un preț promovare radio mult mai mic, față de oferta pentru publicitate radio intr-un oraș mare.

Desigur, tarifele unui spot radio depind și de specificitatea audienței unui post radio. Spre exemplu, posturile care au o audiență cu vârsta între 24 și 54 de ani vor avea tarife mai mari. Acest lucru se întâmplă fiindcă acest tip de audiență are cea mai mare putere de cumpărare și, prin urmare, multe companii doresc să transmită un spot radio pe această cale. De asemenea, un preț campanie radio poate fi mult mai ridicat dacă este menit să atragă un public bogat precum cel al unui post de muzică clasică sau jazz.

Este destul de probabil ca prețul unui spot radio să varieze in funcție de evenimentele care se petrec in orașul în care este difuzat. Acest lucru se întâmplă fiindcă prețurile unei campanii radio variază în funcție de câți alți oameni doresc să creeze o campanie publicitară radio in perioada respectivă. Spre exemplu, dacă are loc o alegere locală sau un alt eveniment controversat, prețul unui spot radio crește datorită faptului că audiența este mult mai crescută față de alte situații.

Cât de des ar trebui să fie difuzat un spot radio?

Posturile de radio au propria lor organizare pentru difuzarea reclamelor. In majoritatea cazurilor, un anumit număr de minute este dedicat spoturilor radio. Cel mai solicitat interval orar pentru difuzarea unei campanii radio este in timpul dimineții, urmat îndeaproape de cel din timpul serii.

Oricum, pentru o campanie promovare radio pot fi alese oricare dintre următoarele intervale, în funcție de postul de radio la care urmează să fie difuzată reclama radio.

Cerință crescută, acest interval este perceput ca fiind cel mai eficient pentru o campanie radio. De asemenea, și tariful unui spot radio este mai ridicat, în funcție de cât de solicitat este acest interval orar.

In acest interval, numeroase posturi radio pierd din audiență, însă o reclamă radio poate avea rezultatele dorite.

Acesta este considerat cel mai bun moment al zilei pentru o promovare radiotariful campaniei radio fiind mai ridicat, în funcție de tipul audienței căreia i se adresează.

Incepând cu ora 19, numărul persoanelor care ascultă un post radio este in continuă descreștere. Însă, în funcție de tipul postului de radio și al conținutului pe care îl difuzează, poate fi un moment propice pentru anumite companii. Prețul spotului radio poate fi competitiv, iar atenția ascultătorilor poate fi captată mult mai ușor.

Reclamele Radio nocturne sunt recomandate afacerilor care oferă servicii de tipul 24/24. Astfel, un spot radio ajunge la cei interesați de un serviciu non-stop, indiferent de tipul acestuia.

Oricum, puteți alege să difuzați campania radio intr-o anumită perioadă din zi, sau puteți să beneficiați de o distribuție egală a spotului radio pe intreaga durată a zilei. Indiferent de alegerea făcută, veți avea parte de numeroase beneficii ale unui spot radio.

O reclamă la radio este o modalitate de publicitate eficientă, fiindcă mesajul transmis este 100% audio. Un spot radio ajunge la consumator pe baza acțiunii vocale a actorului sau agentului de publicitate care interpretează reclama. Astfel, promovarea la radio devine rentabilă, ușor de urmărit și distribuit, dar aduce și un impact mai mare asupra ascultătorului. Un preț pentru publicitate radio este mult mai mic decât in cazul altfor forme de promovare.

Desigur, există numeroase alte motive pentru care ar trebui să folosești spotul radio ca principala ta campanie publicitară, in afară de prețul unei reclame radio.

Radioul a fost și este o sursă sigură de informație, fiind puțin probabil să dispară în viitorul apropiat. În anii 50, se specula că odată cu aparația televiziunii, radioul va dispărea din mass-media. Însă, de-a lungul anilor, posturile radio s-au adaptat și au reușit chiar să atragă o audiență mai largă. 
Un spot radio este primit cu mai multă atenție, decât este cazul unei reclame TV. Mai mult, numeroase posturi radio folosesc rețelele de socializare și aplicațiile mobile pentru a permite ascultătorilor access rapid la emisiunile difuzate. Difuzarea pe radio este de incredere, fiind o metodă profesionistă de a promova produsele sau serviciile furnizate de afacerea ta.

Un beneficiu al folosirii spotului publicitar la radio este faptul că posturile de radio au access la anumite date demografice. Mai mult, în funcție de genul muzical promovat, o stație radio te poate ajuta să ajungi la acei consumatori interesați de domeniul în care activează afacerea ta.
Însă, selectarea postului radio potrivit, necesită anumite cunoștințe atât despre clienții existenți, cât și despre demografia țintă. De aceea, pentru a primi toate beneficiile unui spot publicitar la radio este recomandat să folosești serviciile unei agenții de promovare la radio.

campanie radio poate fi mult mai atrăgătoare decât un spot publicitar video. Un spot radio poate fi serios, amuzant, sau extrem de atrăgător. Secretul constă în utilizarea unor efecte sonore potrivite pentru a crea o imagine pentru ascultători. Iar pentru a face acest lucru, vei avea nevoie de talentul vocal al unui interpret, care va da viață spotului radio. Mai mult, indiferent dacă îți dorești ca reclama radio să atragă atenția cu o melodie interesantă sau cu o voce amuzantă, anunțul radio este un mediu versatil și creativ care permite numeroase abordări.

Publicitatea radio este mai ieftină în comparație cu reclamele TV. Costurile de producție pot fi extrem de ridicate în cazul unui anunț de televiziune, fiindcă necesită o echipă mare și o distribuție vastă pentru a crea spotul publicitar potrivit.
In schimb, campania radio este bazată pe sunet și dialog, ceea ce necesită o echipă mult mai mică. Prețul publicității la radio a rămas accesibil de-a lungul anilor și nu a trecut printr-o creștere sesizabilă, cum s-a întămplat cu reclamele TV.

Return on Investment – sau rata de recuperare a investiției, este o metodă de măsurare a rezultatelor unei campanii publicitare. Astfel, numeroase studii recente au dovedit că un spot radio oferă un ROI stabil și poate deveni o unealtă eficientă în creșterea vânzărilor unei afaceri. Mai mult, în numai câteva zile de prezență la radio a spotului publicitar, se pot observa schimbări în ceea ce privește interesul consumatorilor și numărul vânzărilor. Un pret pentru promovarea radio va fi absorbit ușor datorită rapidității cu care va crește rata de recuperare a investiției

Așa că, dacă dorești să difuzezi un spot radio intr-un mod eficient și profesionist, această metodă de promovare este soluția potrivită pentru tine. La AllMedia găsești cea mai bună ofertă de publicitate radio, alături de o echipă profesionistă și cu experiență indelungată în crearea și difuzarea unui spot radio.

Sunteți interesați să incepeți un proiect cu noi?

Pentru mai multe detalii vă rugăm să folosiți formularul din sectiunea Contact, iar noi vă vom răspunde în cel mai scurt timp.